tisdag 15 mars 2011

Nytränad

Kom nyss hem från Iksu. 50 minuter på löpbandet blev det idag och det kändes riktigt skönt! Annars har jag vart en sväng på skolan och läst allt som ska läsas i "den svart-vita boken". Men fortfarande har inte min bok kommit från posten trots att det är en vecka sedan jag beställde! Jag behöver den där boken nu!!! Vi har ju tenta den 28e och då behöver man ha läst hela boken! Hoppas den kommer imorgon för annars vet jag inte vad jag ska göra. Jag ska nämligen åka hem över helgen och bussen går imorgon eftermiddag. Och då måste boken ligga i min väska!

I går var jag med om något mycket märkligt! Jag skrev här i bloggen om telias mobila bredband som jag haft problem med hastigheten på. Och nån timme senare så hade jag fått svar från telias kundtjänst! Det var ju visserligen bra att de försökte hjälpa mig med mitt problem, men samtidigt var det både läskigt och lite konstigt. Det var ju inte precis så att jag bad om hjälp!? Och hur i hela friden hittade de just min blogg? Och hur många anställda har de som bara sitter och läser folks bloggar hela dagarna? Har telias kundtjänst svaret på det kanske?

Det vore ju förstås bra om man alltid kunde skriva om sina problem oavsett om det gäller teknik eller andra varor/prylar/saker i sin blogg och sedan hör företaget av sig nån timme senare. Då slipper man ju sitta i telefonkö ;) Då skulle i så fall Adlibris höra av sig om nån timme och skriva: "Vad tråkigt att du inte fått din bok än, men den kommer att komma fram imorgon."

Nu ska jag duscha och sedan blir det pizza-rester från när lillasyster var på besök!

1 kommentar:

  1. Hej Malin!

    Mitt namn är Christian Jensen och jag jobbar på Telia Kundservice.
    Beklagar att du känner att det är lite läskigt att vi dyker upp på just din blogg. Och kanske späder jag bara på den känslan nu när jag skriver till dig igen ;)
    Men vi vill vara ute i så många olika kanaler som möjligt för att försäkra oss om att våra kunder fortsätter att vara nöjda och glada.
    Och det är inte som så att vi har en stor skara anställda som är dedikerade till att läsa bloggar hela dagarna, vi använder oss endast av enkla sökverktyg.

    Hoppas allt i alla fall löste sig till slut. Ha en fortsatt bra dag!

    Med vänlig hälsning
    Christian Jensen, Telia Kundservice

    SvaraRadera